Hvordan kan jeg få fat på lægen?

Hvordan kan jeg få fat på lægen?

Min hjemmeside har en selvbetjeningsside, hvor det er muligt at forny recepter, bestille tider og sende beskeder, også kaldet E-konsultaioner. Disse E-konsultationer er en skriftlig kontakt med mig og bruges i stedet for almindelige e-mails. Skriftlig beskedudveksling foregår altså udelukkende på hjemmesiden eller Appen MitHelbred, som har præcis samme funktion som selvbetjeningsfunktionen her på siden.

 

 

Jeg har telefontid mellem 8 og 9 hver dag på telefonnummeret 66 12 62 13. Jeg har desværre ikke mulighed for at tale i telefon i løbet af dagen, men hvis der er akut opstået sygdomstilfælde er der mulighed for at tale med sygeplejersken. Telefonen er åben for tidsbestilling og recept fornyelse mellem 9-12. Hvis det er muligt for os, holder vi telefonen åben om eftermiddagen.

 

 

Hvis det er udenfor telefontiden er der stadig muligt at kontakte en læge

  • Hverdag kl. 12-16: Lægernes telefonpasning på 66 14 14 33.
  • Hverdage kl. 16-08 samt hele døgnet  lør-, søn- og helligdage: Lægevagten på 70 11 07 07
    • Når du ringer til lægevagten, kommer du direkte igennem til lægen, som vil bede om dit personnummer. Herefter vil lægen bede dig fortælle om dine symptomer. Ved mistanke om infektion er det vigtigt at du har målt din temperatur. I særlige nødstilfælde kan lægen vurdere, at et sygebesøg er nødvendigt.
    • I en del tilfælde vil lægen anbefale, at du kontakter din egen læge senere.
    • På denne måde afgør lægen om den telefoniske kontakt er tilstrækkelig eller om du bør undersøges i en af lægevagtens konsultationer.